Op deze pagina vindt u de Privacyverklaring en de Klachtenregeling van Vastmans Advocatuur. Voor de Klachtenregeling scrollt u verder naar beneden.
PRIVACYVERKLARING VASTMANS ADVOCATUUR (AVG)
Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens en is opgesteld in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Gebruiker van deze privacyverklaring, tevens verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG, is Vastmans Advocatuur (eenmanszaak van de heer mr. R.H.H. Vastmans), gevestigd te Gorinchem, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 91631165 (hierna: 'Vastmans Advocatuur').
Indien wij op onze website van cookies gebruikmaken, kan dat enkel nadat uw toestemming is verkregen. Zodra u onze website bezoekt, ontvangt u uitleg over cookies en kunt u bepalen of u cookies accepteert of weigert.
Vastmans Advocatuur respecteert uw persoonsgegevens en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die aan ons wordt verstrekt of anderszins verkrijgen vertrouwelijk wordt behandeld. Bij persoonsgegevens gaat het om alle informatie over een persoon. Ook gegevens die indirect iets over iemand zeggen, zijn persoonsgegevens. Met het onderstaande wordt uitvoering gegeven aan de in de AVG neergelegde informatieplicht aan de betrokkene(n) wiens persoonsgegevens Vastmans Advocatuur verwerkt.
Vastmans Advocatuur verwerkt persoonsgegevens om diensten aan te kunnen bieden, dienstverlening te kunnen verbeteren en om persoonlijk met u als betrokkene te kunnen communiceren. Verwerking van persoonsgegevens vindt plaats door alle medewerkers van Vastmans Advocatuur, waaronder begrepen personen die op basis van een student-stage-overeenkomst aan Vastmans Advocatuur zijn verbonden.
Vastmans Advocatuur verwerkt hierna genoemde persoonsgegevens uitsluitend voor hierna te noemen doeleinden:
- Het verlenen van juridische diensten, waaronder het voeren van procedures en het uitvoeren van een overeenkomst van opdracht;
- Het plegen van handelingen (aanvragen, declareren, etc.) ten behoeve van de gefinancierde rechtsbijstand;
- Het innen van declaraties;
- Voldoen aan onze juridische en wettelijke verplichtingen; en
- Werving en selectie.
Vastmans Advocatuur verwerkt de navolgende categorieën persoonsgegevens ten behoeve van de dienstverlening of die door betrokkene uit eigen initiatief zijn verstrekt:
- Volledige voor- en achternamen;
- Geboortedatum en –plaats;
- Adresgegevens
- Contactgegevens (telefoonnummers en e-mailadressen, etc.)
- Burgerservicenummers (BSN) / V-nummers
- Legitimatiebewijsgegevens (paspoort- en rijbewijsnummers, etc.)
Vastmans Advocatuur verwerkt de vorengenoemde persoonsgegevens uitsluitend op basis van de hierna te noemen gronden als bedoeld in artikel 6 van de AVG:
- Wettelijke verplichting;
- Uitvoering van een overeenkomst van opdracht;
- Verkregen toestemming van betrokkenen; en
- Gerechtvaardigd belang.
Vastmans Advocatuur deelt uw persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover noodzakelijk voor de dienstverlening met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden. Hierbij valt te denken aan waarneming van de praktijk door een andere advocaat, het (laten) uitvoeren van een deskundigheidsonderzoek of het inschakelen van een andere derde partij namens en in opdracht van Vastmans Advocatuur, zoals een IT-leverancier, maar ook het verstrekken van uw persoonsgegevens in verband met (gerechtelijke) procedures of correspondentie met de wederpartij. Daarnaast kan Vastmans Advocatuur persoonsgegevens verstrekken aan een derde partij, zoals een toezichthouder of een andere met openbaar gezag beklede instantie, voor zover daartoe een wettelijke verplichting bestaat. Door Vastmans Advocatuur ingeschakelde derde partijen, die als verwerkingsverantwoordelijke diensten aanbieden, zijn voor de (verdere) verwerking van uw persoonsgegevens zelf verantwoordelijk voor de naleving van de AVG. Hierbij valt te denken aan een accountant, notaris of ingeschakelde andere derde partij ten behoeve van een second opinion of deskundigenrapport.
Vastmans Advocatuur hecht grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens en zorgt, rekening houdend met de stand van de techniek, voor passende technische en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen. In het geval Vastmans Advocatuur gebruik maakt van diensten van derde partijen, zoals een IT-leverancier, zal Vastmans Advocatuur in het kader van de bescherming van persoonsgegevens in een verwerkersovereenkomst afspraken vastleggen over afdoende beveiligingsmaatregelen.
Vastmans Advocatuur bewaart persoonsgegevens die worden verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doeleinden van de gegevensverwerking dan wel op grond van wet- en regelgeving is vereist.
Een verzoek tot inzage, correctie, beperking, verzet, overdraagbaarheid van gegevens, verwijdering van uw persoonsgegevens of intrekking van eerder gegeven toestemming, kunt u sturen via onderstaande contactgegevens. U ontvangt binnen vier weken na ontvangst van uw verzoek nader bericht van ons.
Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarbij Vastmans Advocatuur aan uw verzoek als betrokkene geen (volledige) uitvoering kan geven. Hierbij valt te denken aan de geheimhoudingsplicht van advocaten en wettelijke bewaartermijnen.
Uw verzoeken zoals hiervoor bedoeld, kunt u richten aan:
Per post:
Vastmans Advocatuur
Papland 18
4206 CL Gorinchem
Per e-mail:
vastmans@vastmansadvocatuur.nl
Teneinde zeker te weten dat wij op basis van uw verzoek de betreffende persoonsgegevens aan de juiste persoon verstrekken, kunnen wij u ter verificatie vragen een kopie over te leggen van een geldig paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs met een afgeschermde pasfoto en BSN-nummer. Vastmans Advocatuur neemt alleen verzoeken in behandeling die betrekking hebben op uw eigen persoonsgegevens.
Vastmans Advocatuur heeft het recht de inhoud van dit privacy statement op ieder gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Aanpassingen van het privacy statement worden op de website van Vastmans Advocatuur gepubliceerd: www.vastmansadvocatuur.nl.
KLACHTENREGELING VASTMANS ADVOCATUUR
1. Klacht:
In deze klachtenregeling wordt verstaan onder:
– klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de eventuele onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
– klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
– klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht.
2. Toepassingsbereik:
1. Deze klachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Vastmans Advocatuur, de eenmanszaak van de heer mr. R.H.H. Vastmans (“Vastmans Advocatuur”) en de cliënt.
2. Vastmans Advocatuur draagt zorg voor klachtenafhandeling conform deze klachtenregeling.
3. Doelstellingen:
De doelstellingen van de klachtenregeling zijn:
a. Het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen.
b. Het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen.
c. Behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling.
d. Eventuele bij Vastmans Advocatuur werkzame personen trainen in cliëntgericht reageren op klachten.
e. De kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
4. Informatie bij aanvang dienstverlening:
1. Deze klachtenregeling is openbaar gemaakt op www.vastmans-advocatuur.nl. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een klachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost, worden voorgelegd aan de rechtbank te Rotterdam
5. Klachtenprocedure:
1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid aan mr. Vastmans, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. In geval van tegenstrijdig belang of klemmende redenen kan Vastmans Advocatuur in voorkomend geval een nadere klachtenfunctionaris aanstellen.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen, al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
7. Er worden alleen klachten in behandeling genomen die in de Nederlandse taal zijn geformuleerd. De behandeling van de klachten vindt eveneens uitsluitend in de Nederlandse taal plaats.
6. Geheimhouding en kosteloze behandeling:
1. De klachtenfunctionaris en de advocaat over wie is geklaagd nemen bij de klachtenbehandeling geheimhouding in acht.
2. De cliënt is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht
7. Verantwoordelijkheden:
1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de behandeling en afhandeling van de klachten.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de cliënt op de hoogte van de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtendossier bij.
Klachtenregistratie:
1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten en ter verbetering van procedures.
4. Minimaal eenmaal per jaar worden de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.